Hoe blijf ik van die sigaret af?

26-10-2018 geplaatst in Actualiteit
Het einde van Stoptober is in zicht. De maand oktober stond met een grote landelijke campagne in het teken van stoppen met roken. Elke roker in Nederland werd uitgedaagd vier weken niet te roken. Gesteund via nationale en social media hebben velen de strijd met de sigaret aangebonden. Maar hoe is het nu?

Degenen die hulp hebben gezocht bij het stoppen, zijn waarschijnlijk een heel eind op weg. Maar degenen die het zelf probeerden, kampen nu waarschijnlijk met wat moeilijkheden. En tijdens de herfstvakantie - een periode waarin het normale ritme vaak even weg is - was het extra moeilijk de sigaret te laten liggen. Vandaar dat velen vast wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken, zeker nu de ondersteuning via de media is afgelopen.

Want of u nu wel of niet hulp krijgt bij het stoppen met roken, iedereen kent de momenten waarop het heel lastig is de verleiding te weerstaan. Met behulp van praktische tips uit de TCG maakt u zichzelf weerbaarder in de strijd tegen de sigaret. Moeilijk? Echt niet!

Met acupressuur kunt u de ontwenningsverschijnselen verminderen die ontstaan door het stoppen met roken. De hiervoor belangrijke zones bevinden zich in het oor. Het enige wat u hoeft te doen, is regelmatig deze zones masseren. Hierdoor neemt niet alleen de behoefte aan nicotine af maar ook uw drang om te snoepen. En – heel fijn - onrustgevoelens en zware mopperbuien worden ook minder.

Dit zijn de zones:

Het is belangrijk dat u elke zone per keer dertig seconden masseert maar
het mag net zo vaak of lang als u nodig of prettig vindt.